ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Η μεσογειακή διατροφή συνεχίζει να έλκει την προσοχή, λόγω της αποδεδειγμένης ιστορικά καλής υγείας και μακροζωίας που προσφέρει. Η μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται από τις διατροφικές συνήθειες που βρέθηκε ότι είχαν οι κάτοικοι της Κρήτης και της Νότιας Ιταλίας στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Είναι ξακουστή για τις ευεργετικές της ιδιότητες καθώς προφυλάσσει από εμφράγματα του μυοκαρδίου και από διάφορες μορφές καρκίνου, είναι φτωχή σε θερμίδες, τονώνει τον οργανισμό, βοηθάει την καλή λειτουργία του εντέρου κ.ά.

Ο τρόπος αυτός διατροφής κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος τα τελευταία χρόνια, καθώς πλήθος μελετών δείχνουν ότι οι κάτοικοι Μεσογειακών περιοχών ζουν περισσότερο, ενώ πολύ σπανιότερα σε σχέση με τους Αμερικανούς και τους Βορειοευρωπαίους πάσχουν από καρκίνο εντέρου και στήθους ή καρδιακές παθήσεις. Το μενού είναι απλό και στηρίζεται στη λιτή διατροφή: χορταρικά, φρούτα, όσπρια, λαχανικά, αγνό τυρί, ζυμωτό μαύρο ψωμί, ωμό ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, λίγο σπιτικό κρασί και ψάρια! Στόχος της διατροφής αυτής είναι «η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου», όπως το έθετε ο Ιπποκράτης.

Μεσογειακή διατροφή

Τα οφέλη της ελληνικής/μεσογειακής διατροφής ποικίλουν, αν ακολουθηθούν σωστά, οι παρακάτω απλές οδηγίες..

Μαγειρέψτε με αγνά υλικά! Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και επιλέξτε, έχοντα κατά νου την ποιότητα έναντι της ποσότητας! Προτιμήστε τα βιολογικά προϊόντα που είναι απαλλαγμένα από χημικές ουσίες, φυτοφάρμακα και είναι κατάλληλα για τη μεσογειακή κουζίνα. Αποφύγετε προϊόντα με «χαμηλά λιπαρά», «light» και άλλα παρόμοια τρόφιμα, διότι αυτά συνήθως είναι φορτωμένα με ζάχαρη και χημικά.

Πείτε ναι στα προβιοτικά! Καταναλώστε τρόφιμα με προβιοτικά, όπως το ελληνικό γιαούρτι και τα λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση για να εξασφαλίσουν την καλή υγεία του εντέρου.

Τρώτε τρόφιμα διαφόρων αποχρώσεων! Όσο πιο πολύχρωμη μια σαλάτα, τόσο πιο υγιεινή! Η κατανάλωση λαχανικών βοηθάει στην καλύτερη διαύγεια του πνεύματος, δίνει ενέργεια στο σώμα και απαλλάσσει τον οργανισμό από τοξίνες. Αυτοί είναι και οι βασικότεροι λόγοι, για τους οποίους πολλοί αρχαίοι φιλόσοφοι και θεραπευτές ήταν χορτοφάγοι. Να τρώτε πολλά φρέσκα λαχανικά, φρούτα, βότανα και μπαχαρικά, όσπρια, φιλτραρισμένο νερό, ξηρούς καρπούς και σπόρους, και να προτιμάτε τσάι από βότανα. Μειώστε όσο γίνεται τις ζωικές πρωτεΐνες, τη ζάχαρη, τον καφέ, το αλκοόλ και το άσπρο αλεύρι.

Παν μέτρον άριστον. Συνδυάστε με προσοχή συστατικά και καρυκεύματα, δίνοντας πάντα ισορροπία στη γεύση και τα θρεπτικά συστατικά, ώστε κάποιο να μην εξουδετερώσει κάποιο άλλο. Ο Πλάτωνας πίστευε ότι τα τρόφιμα θα πρέπει να έχουν απλές γεύσεις και έγραφε ότι «ακόμα και τα γλυκά θα πρέπει να ξεχωρίζουν για την απλότητά τους».

Γνωρίστε και αγαπήστε τον εαυτό σας. Χρειάζεται μια προσπάθεια από την πλευρά σας για να κατανοείτε τι θέλει το σώμα σας. Ο ίδιος ο οργανισμός είναι σε θέση να σας καθοδηγήσει καλύτερα ως προς το «τι» και το «πότε» πρέπει να τρώτε. Δείχνοντας σεβασμό και αγάπη στον εαυτό σας, θα προσέξετε σίγουρα το φαγητό και τις μερίδες σας.

Leave a comment