ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

Η άνοιξη είναι η εποχή όπου οι περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούν να χάσουν το περιττό τους βάρος. Παρόλα αυτά οι αργίες του Πάσχα μπορεί να αποτελούν εμπόδιο στην προσπάθεια μας, μιας και οι πειρασμοί είναι πολλοί και πιθανό να πάρουμε βάρος ή να καθυστερήσουμε την απώλεια των κιλών μας.

Παρακάτω η διαιτολόγος – διατροφολόγος κα Αναστασία Ζαμπούνογλου μάς δίνει μερικούς απλούς τρόπους ώστε να αποκτήσουμε ξανά τον έλεγχο στη διατροφή μας. Και δεν αφορούν μόνο την περίοδο μετά από υπερβολική κατανάλωση φαγητού και ποτού, αλλά είναι και γενικές συμβουλές διατροφής που μας βοηθούν όλο το χρόνο να κρατάμε τον οργανισμό μας σε ισορροπία.

σωστή διατροφή

Βασικός κανόνας στο αδυνάτισμα και στην υγιεινή διατροφή είναι τα μικρά και συχνά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τα πολλά γεύματα βοηθούν να ελέγχουμε την όρεξη μας, ενισχύουν το μεταβολισμό και μειώνουν την επιθυμία για γλυκό. Οπότε, είναι καλό να τηρούμε τρία βασικά γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και δύο σνακ (δεκατιανό, απογευματινό). Επίσης φροντίστε να τηρείτε, ανάμεσα στα γεύματα, μια χρονική απόσταση 2-3 ωρών.

Ξεκινήστε την ημέρα πάντοτε με ένα σωστό πρωινό. Το πρωινό ενισχύει το μεταβολισμό και μας βοηθάει να ελέγχουμε καλύτερα τις θερμίδες που καταναλώνουμε την υπόλοιπη ημέρα. Έρευνες έχουν αποδείξει πως, οι άνθρωποι που καταναλώνουν πάντα πρωινό έχουν περισσότερες πιθανότητες να αδυνατίσουν και να διατηρούν ένα φυσιολογικό βάρος. Ιδανικές λύσεις για πρωινό είναι το κουλούρι Θεσσαλονίκης, 1-2 φέτες ψωμί με μέλι, τοστ με γαλοπούλα και τυρί χαμηλών λιπαρών, γάλα χαμηλών λιπαρών με βρώμη, γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με δημητριακά.

Εντάξτε στη διατροφή σας 5 μερίδες λαχανικών και φρούτων την ημέρα. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να τρώτε τουλάχιστον 1-2 μερίδες λαχανικών (είτε σαν σαλάτα, είτε σαν κύριο γεύμα) και 2-3 φρούτα την ημέρα. Τα φρούτα και τα λαχανικά, λόγω του ότι περιέχουν πολλές βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, προάγουν την υγεία και βοηθούν κατά πολύ τη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους (ελαττώνουν την όρεξη, ενισχύουν το μεταβολισμό).

Μην παραλείπετε να πίνετε αρκετό νερό καθημερινά. Η κατανάλωση νερού (1-2 λίτρα την ημέρα), εκτός του ότι είναι απαραίτητη για το ανθρώπινο σώμα, βοηθά και στην καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών (σύνηθες γεγονός μετά από υπερ-κατανάλωση θερμίδων στις γιορτές) καθώς ενισχύει και το μεταβολισμό.

Ελαττώστε στο ελάχιστο την κατανάλωση γλυκισμάτων. Εφόσον το Πάσχα έχουν καταναλωθεί αρκετά γλυκά (επιδόρπια, τσουρέκι, πασχαλινά κουλούρια κτλ.), μπορείτε, αφού τελείωσαν οι γιορτές, να τα περιορίσετε σε 1-2 την εβδομάδα.

Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ. Το αλκοόλ εχει πολλές θερμίδες και καθυστερεί την απώλεια του βάρους μας. Μετά την υπερ-κατανάλωση του στις γιορτές είναι καλό να περιοριστεί σε 1-2 ποτήρια την εβδομάδα.

Ασκηθείτε. Ακόμα και αν παραλείψατε τη γυμναστική τις γιορτινές ημέρες, μπορείτε άμεσα να ξεκινήσετε πάλι την άσκηση. Η φυσική δραστηριότητα μαζί με ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής είναι ο κατάλληλος συνδυασμός ώστε να επανέλθουμε πιο γρήγορα μετά τις γιορτές.

 

1 Comment

  1. Πώς να χάσω λίπος June 24, 2014

    This article is genuinely a pleasant one it assists new net visitors, who are wishing for blogging.

Comments are closed.