ΣΤΑΦΥΛΙ: ΟΙ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΞΙΑ

Το σταφύλι, από τα αγαπημένα φρούτα του Σεπτεμβρίου, αποκαλείται ‘ευτυχές δημιούργημα της φύσης’ και είναι ένας πολύτιμος σύμμαχος όχι μόνο για την υγεία μας αλλά και την ομορφιά μας. H διαιτολόγος – διατροφολόγος κα Αναστασία Ζαμπούνογλου μάς παρουσιάζει το σταφύλι και μάς εξηγεί τις ευεργετικές του ιδιότητες και τη θρεπτική του αξία.

stafili

  • Το σταφύλι είναι ο καρπός του αμπελιού. Το αμπέλι αλλιώς ονομάζεται και κλήμα, είναι αναρριχητικό φυτό και τα υποπροϊόντα του είναι ο μούστος, το κρασί και οι σταφίδες.

  • Υπάρχουν πολλές ποικιλίες σταφυλιού. Τα είδη του σταφυλιού διαχωρίζονται κυρίως βάσει χρώματος και αυτά είναι το κόκκινο, το μαύρο και το λευκό.

  • Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα θρεπτικό φρούτο, που προσφέρεται σε ποικιλία γεύσεων και χρωμάτων. Το σταφύλι και τα προϊόντα που προκύπτουν από την επεξεργασία του (κρασί, σταφίδα, χυμός σταφυλιού) είναι πλούσια σε συστατικά μεγάλης θρεπτικής αξίας και ύψιστης σημασίας για τη διατροφή μας.

Διατροφική αξία του σταφυλιού

  • Τα 100 γρ. σταφυλιού αποδίδουν 69 θερμίδες

  • Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε κάλιο, φώσφορο, μαγνήσιο. Περιέχει επίσης σίδηρο, χαλκό, μαγγάνιο και ψευδάργυρο.

  • Είναι πλούσιο σε βιταμίνες όπως η βιταμίνη C, χολίνη, βιταμίνη Ε, βιταμίνες του συμπλέγματος Β(Β1, Β2, Β3, Β5, Β6), βιταμίνη Α

  • Είναι καλή πηγή υδατανθράκων, λόγω των σταφυλοσακχάρων που περιέχει.

  • Περιέχει φυτικές ίνες

  • Περιέχει αμινοξέα

  • Περιέχει ωφέλιμα λιπαρά οξέα στο κουκούτσι του

  • Περιέχει φλαβονοειδή

  • Η φλούδα του σταφυλιού, ιδιαίτερα του κόκκινου σταφυλιού, περιέχει μια πολύ σημαντική φυσική ουσία τη ρεσβερατρόλη

  • Περιέχει φθόριο

Ευεργετικές ιδιότητες του σταφυλιού

  • Το σταφύλι λόγω των αντιοξειδωτικών που περιέχει βοηθά στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων και του καρκίνου

  • Έχει αντιφλεγμονώδη δράση

  • Περιέχει Κάλιο και αρκετό νερό στη σύσταση του γεγονός που βοηθά στην καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών και την αποτοξίνωση του οργανισμού

  • Λόγω των φυτικών ινών συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του ετέρου

  • Λόγω της βιταμίνης Ε και των άλλων αντιοξειδωτικών συμβάλει στην προστασία του δέρματος από τη γήρανση

  • Η βιταμίνη Α που βρίσκεται στα σταφύλια προστατεύει την όραση

  • Ενισχύει την απορρόφηση του σιδήρου λόγω της βιταμίνης C

  • συμβάλλει στην ενίσχυση του σμάλτου των δοντιών και την ενδυνάμωση των οστών

Τελικά παχαίνει το σταφύλι;

Συχνά ακούμε ότι το σταφύλι είναι ένα φρούτο που περιέχει πολλή «ζάχαρη» και παχαίνει. Η αλήθεια είναι ότι καμία τροφή από μόνη της δεν μας παχαίνει. Το βάρος συνήθως αυξάνεται από μια σειρά λάθος επιλογών. Το σταφύλι είναι όντως ένα φρούτο με γλυκιά γεύση παρόλα αυτά, θερμιδικά έχει περίπου ίση αξία με άλλα φρούτα. Τα 100γρ σταφύλι αποδίδουν περίπου 70 θερμίδες. Άρα η κατανάλωση του με μέτρο, όπως άλλωστε συμβαίνει και με όλα τα φρούτα, δεν επηρεάζει το βάρος μας. Είναι μια πολύτιμη τροφή που μπορούμε να καταναλώνουμε καθημερινά με τη μορφή φρέσκου φρούτου ή αποξηραμένου(σταφίδες), άλλωστε η ελληνική κορινθιακή σταφίδα είναι από τις καλύτερες τροφές όσον αφορά τη θρεπτική της αξία και την αντιοξειδωτική της δράση.

Leave a comment