ΠΟΙΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΩ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Η σωστή επιλογή τροφίμων κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ιδιαίτερα σημαντική. Αν και κατά κύριο λόγο, μια έγκυος μπορεί να τρώει όπως όλοι οι υπόλοιποι, υπάρχουν τροφές που καλό θα ήταν να απορρίπτει ή να αποφεύγει.

pregnant-food

Απαγορευτικές τροφές—λόγω κινδύνου μόλυνσης από μικρόβια

  • ωμά ή όχι καλά μαγειρεμένα κρέατα. Μαγειρέψτε περισσότερη ώρα και σχολαστικά το κοτόπουλο, το μοσχάρι και όλα τα κρέατα

  • ωμά αυγά. Ακόμα και αν γευματίζετε εκτός σπιτιού ή έχετε σκοπό να καταναλώσετε κάποια τροφή που δεν την έχετε παρασκεύασει εσείς, ρωτήστε αν περιέχει ωμό αυγό

  • Ωμά ψάρια, σούσι

  • μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά

  • τυριά με μύκητες (π.χ. ροκφορ)

  • αλλαντικά

  • κονσέρβες

  • προσοχή στα ωμά λαχανικά, θέλουν καλό πλύσιμο

  • ασπαρτάμη

Τροφές προς αποφυγή

  • Ξιφίας, καρχαρίας, σκουμπρί -λόγω μεγάλης περιεκτικότητας σε υδράργυρο. Τα χαμηλότερης περιεκτικότητας ψάρια σε υδράργυρο είναι ο σολομός και ο μπακαλιάρος

  • αλκοόλ

  • καφεϊνη. Εκτός από τον καφέ, καφεΐνη υπάρχει και στα αναψυκτικά τύπου κόλα, στο κακάο, στη σοκολάτα και στο τσάι!  

  • Ζάχαρη. Καλό είναι να αποφεύγετε την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης.

Σε κάθε περίπτωση, κάθε γυναίκα και κάθε εγκυμοσύνη είναι ξεχωριστή. Ακολουθείτε πάντα τις οδηγίες του γιατρού σας.