ΕΞΥΠΝΑ TIPS ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΘΕΡΜΙΔΕΣ!

διαιτολόγος – διατροφολόγος κα Αναστασία Ζαμπούνογλου μάς συμβουλεύει με ποιους απλούς τρόπους μπορούμε να να μειώσουμε τις θερμίδες σε φαγητά και γλυκά.

λιγότερες θερμίδες

  1. Αντικαθιστούμε τα πλήρη γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι, τυρί), με ημίπαχα ή άπαχα. Θα γλιτώσετε αρκετές θερμίδες από απλές αντικαταστάσεις, όπως το πλήρες γιαούρτι με 2%, ή αλλάζοντας το ολόπαχο τυρί με cottage cheese ή κάποιο άλλο με χαμηλά λιπαρά.

  2. Για να δώσουμε στις σαλάτες πλουσιότερη γεύση, χωρίς να προσθέσουμε παραπάνω λάδι ή κάποιο ντρέσινγκ μπορούμε να αναμίξουμε λιγότερο λάδι με λεμόνι, γιαούρτι 2%, μουστάρδα, ξύδι μπαλσάμικο ή ότι άλλο μπαχαρικό μας αρέσει. Έτσι γλιτώνουμε το επιπλέον λάδι που μας δίνει παραπάνω θερμίδες.

  3. Αντικαθιστούμε την κρέμα γάλακτος και τη μαγιονέζα με γιαούρτι στραγγιστό 2%. Τα φαγητά μπορούν να γίνουν εξίσου γευστικά ακόμα και αν δε χρησιμοποιήσουμε ένα από τα παραπάνω λιπαρά ντρέσινγκ και θα γλιτώσουμε αρκετές θερμίδες.

  4. Στα γλυκά, τα κέικ, τα βουτήματα μπορούμε να βάζουμε λιγότερη ζάχαρη (ή να χρησιμοποιούμε υποκατάστατο με στέβια) και γάλα χαμηλών λιπαρών. Επίσης, μπορούμε να αναζητούμε συνταγές που δεν έχουν πολλά αυγά και βούτυρο.

  5. Μπορούμε να πανάρουμε το σνίτσελ χοιρινού ή κοτόπουλου με αυγό και γαλέτα, αλλά αντί να το τηγανίσουμε να το ψήσουμε στο γκριλ. Έτσι γλιτώνουμε τις θερμίδες από το επιπλέον λίπος.

  6. Ο μουσακάς είναι από τα πιο παχυντικά φαγητά της ελληνικής κουζίνας. Μπορεί να γίνει ένα ελαφρύ καθημερινό γεύμα εάν τον μαγειρέψουμε διαφορετικά: Ψήνουμε τις μελιτζάνες και τις πατάτες με λίγο λάδι και σε ταψάκια όπου έχουμε στρώσει λαδόκολλα. Βάζουμε λιγότερο λάδι στο σοτάρισμα του κιμά και στη μπεσαμέλ χρησιμοποιούμε λιγότερο βούτυρο και γάλα χαμηλών λιπαρών. Έτσι γλιτώνουμε αρκετές περιττές θερμίδες, από το τηγάνισμα κυρίως της μελιτζάνας και της πατάτας.

  7. Τα ζυμαρικά μπορούν να γίνουν εξίσου γευστικά και χωρίς άσπρες σάλτσες και λιπαρά τυριά. Μαγειρέψτε τα με κόκκινη σάλτσα, όπου έχετε προσθέσει μανιτάρια, πιπεριές και μπαχαρικά. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κρέμα γάλακτος λάιτ ή γάλα εβαπορέ εάν θέλετε να κάνετε μακαρόνια αλά κρεμ. Η μακαρονοσαλάτα μπορεί να γίνει με γιαούρτι στραγγιστό 2% αντί μαγιονέζας.

  8. Μπορείτε να προσθέσετε στο κρέας σας κόκκινη σάλτσα αντί άσπρη. Επίσης, αντί για κρέμα γάλακτος μπορείτε να βάζετε γιαούρτι 2% στραγγιστό και να γίνει εξίσου γευστικό αλλά πολύ φτωχότερο σε λιπαρά.

  9. Μπορούμε να αποφύγουμε τις τηγανιτές πατάτες: κόβουμε τις πατάτες όπως τις τηγανιτές, προσθέτουμε λίγο ελαιόλαδο και ρίγανη και τις ψήνουμε σε ταψάκι επιστρωμένο με λαδόκολλα.