ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΝΑ ΓΥΜΝΑΖΕΤΑΙ!

Με τη συμμετοχή σε όλους τους τύπους της φυσικής άσκησης να μειώνεται, όσο αυξάνεται η ηλικία του παιδιού, είναι σημαντικό η σωματική δραστηριότητα να είναι καθημερινό κομμάτι της οικογενειακής ζωής. Έρευνες έχουν δείξει ότι, ο τρόπος ζωής που μαθαίνει κάποιος σαν παιδί, παραμένει και όταν γίνει ενήλικας. Εάν τα αθλήματα και οι σωματικές δραστηριότητες είναι οικογενειακή προτεραιότητα, θα παρέχουν στα παιδιά και στους γονείς μία γερή βάση για μια ολόκληρη ζωή με υγεία.

Ο κ. Αλέξανδρος Κονταλέκας, παιδίατρος-νεογνολόγος και σύμβουλος μητρικού θηλασμού IBCLC, μάς εξηγεί πόσο σημαντική είναι η άσκηση από πολύ μικρή ηλικία και μάς να παροτρύνει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αθλούνται περισσότερο!

παιδί-άθληση


Το ξέρατε
;

  • Τα παιδιά κατά μέσο όρο ξοδεύουν 3 ώρες την ημέρα να βλέπουν τηλεόραση.

  • Οι μισοί μόνο από τα παιδιά και τους ενήλικες, ηλικίας 12 με 21, συνήθως γυμνάζονται.

  • Παραπάνω από το 15% από παιδιά σε ηλικία σχολείου θεωρούνται παχύσαρκα ή υπέρβαρα.

  • Υπέρβαροι έφηβοι έχουν 70% πιθανότητα να γίνουν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι ενήλικες.

  • 85% των παιδιών που έχουν διαγνωσθεί με τύπο 2 διαβήτη είναι είτε υπέρβαρα είτε παχύσαρκα.

  • Η άπνοια κατά τη διάρκεια του ύπνου εμφανίζεται σε περίπου 7% από τα παχύσαρκα παιδιά.

 

10+1 τρόποι για να ξεκινήσετε

Οι γονείς παίζουν καθοριστικό ρόλο στο να γυμνάζεται το παιδί τους πιο συχνά. Για αυτό:

Μιλήστε με τον παιδίατρο σας. Ο παιδίατρος σας μπορεί να βοηθήσει το παιδί σας να καταλάβει γιατί είναι σημαντική η φυσική άσκηση. Ο παιδίατρος σας, επίσης, μπορεί να σας προτείνει ένα άθλημα ή δραστηριότηταπου είναι η καλύτερη για το παιδί σας.

Βρείτε μία διασκεδαστική δραστηριότητα. Βοηθήστε το παιδί σας να βρει ένα άθλημα που το απολαμβάνει. Όσο πιο πολύ απολαμβάνει τη δραστηριότητα, τόσο το πιθανότερο είναι να τη συνεχίσει. Συμπεριλάβετε όλη την οικογένεια. Είναι ένας υπέροχος τρόπος να περνάτε χρόνο μαζί!

Διαλέξτε μία δραστηριότητα η οποία είναι κατάλληλη για την πνευματική ανάπτυξη του παιδιού. Για παράδειγμα, ένα 7χρονο ή 8χρονο παιδί δεν είναι έτοιμο για άρση βαρών  ή για τρέξιμο 3 χιλιομέτρων, αλλά το ποδόσφαιρο, η ποδηλασία και η κολύμβηση είναι πιο κατάλληλες δραστηριότητες.

Δημιουργείστε πρόγραμμα. Σιγουρευτείτε ότι το παιδί σας έχει άνετο χώρο και χρόνο για να ασκείται.

Εξασφαλίστε ένα ασφαλές περιβάλλον. Σιγουρευτείτε ότι ο εξοπλισμός του παιδιού σας και το επιλεγμένο δίκτυο για το άθλημα ή τη δραστηριότητα είναι ασφαλή. Σιγουρευτείτε ότι η ενδυμασία του παιδιού σας είναι άνετη και κατάλληλη.

Εξασφαλίστε δραστήρια παιχνίδια. Τα μικρά παιδιά ειδικά χρειάζονται εύκολη πρόσβαση σε μπάλες, σχοινάκια, και άλλα δραστήρια παιχνίδια.

Γίνετε πρότυπο.Τα παιδιά που βλέπουν συχνά τους γονείς τους να αθλούνται είναι περισσότερο πιθανό να κάνουν το ίδιο και αυτά.

Παίξτε με το παιδί σας. Βοηθήστε το να μάθει ένα καινούργιο άθλημα.

Κλείστε την τηλεόραση! Περιορίστε την τηλεόραση και τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Η Αμερικάνικη Ακαδημία των Παιδιάτρων συνιστά όχι παραπάνω από 1 με 2 ώρες την ημέρα σε συνολική έκθεση στην οθόνη, συμπεριλαμβάνοντας τηλεόραση, βίντεο και παιχνίδια στον υπολογιστή. Χρησιμοποιήστε τον ελεύθερο χρόνο για περισσότερες φυσικές ασκήσεις.

Δημιουργείστε χρόνο για άσκηση. Κάποια παιδιά είναι τόσο φορτωμένα με μαθήματα για το σχολείο, μαθήματα μουσικής και άλλες προγραμματισμένες δραστηριότητες, έτσι ώστε να μην έχουν χρόνο για άθληση.

Μην υπερβάλλετε. Όταν το παιδί σας είναι έτοιμο να ξεκινήσει, υπενθυμίστε του να ακούει το σώμα του. Η άσκηση και η φυσική δραστηριότητα δεν πρέπει να πονάνε. Εάν αυτό εμφανισθεί, το παιδί σας πρέπει να επιβραδύνει ή να δοκιμάσει μία λιγότερο έντονη άσκηση. Όπως και με κάθε άσκηση, είναι σημαντικό να μην το παρακάνει. Εάν το βάρος του παιδιού σας πέσει κάτω από ένα όριο, σε αποδεκτό επίπεδο ή εάν η άσκηση ξεκινά να παρεμβαίνει στο σχολείο ή σε άλλες δραστηριότητες, μιλήστε με τον παιδίατρο σας.

 

Να θυμάστε…

Υπάρχει μία δυνατή σχέση ανάμεσα στην παιδική παχυσαρκία και στο δια βίου βάρος που σχετίζεται με ιατρικά προβλήματα.

Η άσκηση, μαζί με μία ισορροπημένη διατροφή, παρέχει τη βάση για μία υγιεινή και δραστήρια ζωή. Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να ενσωματώσουν υγιεινές συνήθειες στα παιδιά τους από μικρή ηλικία. Δεν είναι αργά για να ξεκινήσετε! Ρωτήστε τον παιδίατρο σας για  «εργαλεία» για την υγιεινή ζωή σήμερα.